Використання систем штучного інтелекту в навчальному процесі підготовки менеджерів
10 квітня 2023 р. на кафедрі менеджменту в будівництві КНУБА відбулось засідання наукового студентського гуртка “Інноваційний менеджмент в будівництві”.
Сьогодні системи штучного інтелекту стрімко заполонили всі сфери нашого життя і активно використовуються студентами в навчальному процесі. Перед освітянською спільнотою постає питання, як нам спрямувати процес у тому напрямку, щоб це стало корисним і для викладачів, і для студентів. Адже правильне використання цих текстових чатів може доповнювати освітній процес, розширювати розуміння проблеми в глобальному контексті. Але це є також і викликом, бо залежно від того, як будемо на нього реагувати, можемо досягнути негативної рівноваги, коли вирішимо давати традиційні завдання студентам, де вони зможуть більше послуговуватися, наприклад, чатом GPT, ніж власними знаннями. Тоді ця технологія піде не на користь ні викладачам, ні студентам. А можемо подумати, як творчо використати цей інструмент у навчальному процесі.
Так на кафедрі менеджменту в будівництві КНУБА під час роботи наукового студентського гуртка “Інноваційний менеджмент в будівництві” було запропоновано студентамза допомогою використання ChatGPT чи інших систем штучного інтелекту презентувати відповіді на питання: які проблеми сучасної економіки можуть стати потенційними можливостями для відкриття нового бізнесу найближчим часом?
та якими Вам бачиться перспективи розвитку нового бізнесу з урахуванням сучасних тенденцій розвитку економіки? Студенти задали питання ChatGPT та визначили для себе перспективні напрями майбутнього. Підготували презентації та обговорили в групах своє бачення даних результатів. Вийшла цікава дискусія!
Завідувач кафедри менеджменту в будівництві проф. Рижакова Г.М. відзначила, що такий методичний підхід та педагогічна платформа забезпечуватимуть належне сучасне мислення у здобувачів освіти. Гарант освітньої програми «Менеджмент організації та адміністрування» магістерського рівня освіти проф. Чуприна Ю.А. звернув увагу студентів на те, що формат освіти із застосуванням сучасних цифрових технологій забезпечить ширшу варіативність при виконанні прикладних компонент АВР магістрів. Гарант освітньої програми «Менеджмент організації та адміністрування» бакалаврського рівня освіти доц. Приходько Д.О. відмітив, що колективний розум, накшалт «мозкового штурму», дозволяє узгодити традиційні підходи навчання менеджменту з сучасними вимогами та викликами будівельного ринку. Викладачі кафедри проф. Івахненко І.С, проф. Поколенко В.О., доц. Якимчук І.М. запропонували використовувати системи штучного інтелекту в навчальному процесі, під час викладання дисциплін кафедри, при підготовці навчальних матеріалів. «В освітній сфері з’явився новий помічник, або новий студент в групі. Він не є кращим чи гіршим за інших. Він просто має доступ до великих даних і швидко їх обробляє. Це нове покоління пошуковика, який може генерувати тексти. Чат-бот GPT може бути студентом поруч, відповіді якого ми можемо потім обговорювати. Зараз же маємо потужний інструмент у вигляді чату GPT. Він створює простір для дискусій зі студентами»,- відзначили присутні на засіданні гуртка.
Завідувач кафедри менеджменту в будівництві д.е.н., проф. Рижакова Г.М.