Робота гуртків
16 листопада 2023 року відбулося чергове засідання гуртка «Товарознавець».
Тема засідання: «Як можна захистити довкілля, використовуючи безфосфатний пральний порошок». Застосування мийних (МЗ) засобів для підтримання чистоти приміщень, одягу і особистої гігієни людини є безперечним досягненням цивілізації. Однак, підтримуючи чистоту з допомогою МЗ, ми недооцінюємо шкоду, яку вони приносять. Велика частина пральних порошків містять поліфосфати, небезпечні не тільки для здоров’я людини, але і для навколишнього середовища. Поверхнево активні речовини (ПАР), хлор, вуглекислий газ, оксиди азоту, фенол, формальдегід, ацетон, аміак, ензими, відбілювачі, абразивні речовини, ароматизатори – ось далеко не повний список хімічних речовин, які містяться в повсюдно використовуваній побутовій хімії. Потрапляючи в потік стічних вод, мийні засоби можуть мати далекосяжні наслідки для навколишнього середовища. Члени гуртка «Товарознавець» під керівництвом д-ра техн. наук, професора кафедри товарознавства та комерційної діяльності в будівництві Ляліної Н.П. та канд. техн. наук, професора Самойленко А.А. розглянули представлені зразки пральних порошків (фосфатний і безфосфатний), оцінили достатність наданої інформації виробником на маркуванні, а також протестували їх фізичні властивості: стійкість та інтенсивність запаху, піноутворення та розчинність. Здобувачі, використовуючи теоретичний матеріал и проведені дослідження, з’ясували, наскільки небезпечними є фосфатні пральні порошки і для людини, і для оточуючого середовища.
16 жовтня 2023 року на кафедрі товарознавства та комерційної діяльності в будівництві відбулося чергове планове засідання гуртка «Товарознавець». Тема засідання: «Сухофрукти із абрикосів: якість, способи виявлення фальсифікації». Найбільш популярними сухофруктами із абрикосів в Україні є урюк і курага. Їх цінність обумовлена високим вмістом цукрів, клітковини, калію, заліза, β-каротину тощо. Але товарознавці, окрім знань про споживну цінність, хімічний склад, класифікацію і асортимент товарів, повинні вміти відрізняти високоякісні продукти і знати можливі ознаки їх фальсифікації. Члени гуртка «Товарознавець» під керівництвом канд. техн. наук, доцента кафедри товарознавства та комерційної діяльності в будівництві Юдічевої О. П. розглянули основні органолептичні показники, притаманні високоякісним сухофруктам, нюанси, на які потрібно звертати увагу під час вибору цих продуктів харчування. Здобувачі вияснили технологічну необхідність використання діоксиду сірки (консерванту Е 220) під час виробництва сухофруктів із абрикосів, обговорили негативний вплив цієї хімічної сполуки на здоров’я окремих категорій споживачів. На завершальному етапі засідання гуртка було проведено дегустацію зразків урюку і кураги, придбаних в роздрібній торговельні мережі м. Києва та зроблено відповідні висновки.
30 жовтня 2023 року відбулося засідання гуртка «Товарознавець». Тема засідання «Експрес-методи визначення фальсифікації меду натурального». Ознайомчу презентацію про найбільш відомі методи фальсифікації меду та способи її виявлення підготували здобувачі вищої освіти ОПП «Товарознавство та комерційна діяльність» спеціальності 076 “Підприємництво та торгівля” Добривечір Катерина і Рудіков Богдан. Їх презентація була і пізнавальна, і повчальна, і жартівлива. А надалі було найцікавіше. На прикладі двох зразків меду, використовуючи відомі методи, Катерина і Богдан демонстрували досліди з визначення наявності фальсифікації. Виявляли наявність фальсифікації меду за органолептичними показниками; визначали наявність домішок цукру, а також борошна, крохмалю і картопляної патоки. У процесі дослідженні були залучені всі гуртківці – Бондарчук Андрій, Ілляш Дарія, Нечипоренко Кіріл, Тиндик Богдан, Шинкаренко Богдан, Рильник Дарія, а також керівник гуртка – к.т.н, Юдічева О. П. На жаль не всі зразки нас порадували; у гуртківців з’явилися сумніви щодо натуральності одного із зразків. Для того, щоб їх розвіяти, потрібно додатково провести фізико-хімічні дослідження. А це ‒ ще попереду!
8 вересня 2023 року відбулося засідання наукового гуртка «Товарознавець». Тема засідання «Вивчення марковання оливок зелених пастеризованих як важливий етап для їх ідентифікації». Разом з доцентом кафедри ТКДвБ, к.т.н. Юдічевою О.П. гуртківці проаналізували марковання споживчої тари дослідних зразків; ознайомилися з міжнародною класифікацією оливок, зокрема з їх поділом на калібри залежно від кількості штук в 1 кг сухої маси. Наступним етапом стало дослідження якості зразків за органолептичними показниками. Всі етапи дослідження обговорювалися, відбувався постійний обмін інформацією, були зроблені певні висновки.
21.09.23 на засіданні гуртка “Товарознавець” обговорили дві актуальні теми – «Швейні і трикотажні вироби: обираємо якість і безпечність» і «Шкарпетки з конопель: інновація чи національна традиція». Одяг українців має бути якісним і безпечним – принцип товарознавців. На що звертати увагу під час вибору і купівлі виробів швейних і трикотажних розповіли гуртківцям д-р. техн. наук, професор кафедри Ляліна Н. П. і товарознавець вищої категорії, інженер кафедри Хлапоніна С. І. Говорили про склад і споживні властивості дослідних зразків одягу, якість обробки швів та фурнітури, особливості догляду за виробами. Звернули увагу на тонкощі в оцінці якості швейних і трикотажних виробів, обговорили низку цікавих лайфхаків.
Гурток «Стартап маркетинг» розпочав свої жовтневі засідання!!!!
17 жовтня 2023 року відбулося чергове планове засідання гуртка «Стартап маркетинг». Тема засідання: «Інноваційні рішення в удосконаленні товару». Студенти третього курсу спеціальності «Маркетинг» ділилися ідеями щодо інноваційного підходу вдосконалення товарів на ринку України. Члени гуртка «Стартап маркетинг» під керівництвом канд. екон. наук, доцента кафедри товарознавства та комерційної діяльності в будівництві Марченко С.М. представляли ідеі, напрацювання по заданій тематиці.
13.11.2023 р. відбулося засідання гуртка «Стартап маркетинг». Тема зустрічі була повʼязана з професією маркетолог, обговорили щодо soft та hard skills майбутніх маркетологів, неформальної освіти маркетологів, практичних аспектів маркетингової діяльності у сфері маркетингу. Лекцію провели кандидат економічних наук, доцент Світлана МАРЧЕНКО та доктор філософіі, доцент кафедри менеджменту, фінансів та бізнес-адміністрування Міжнародного європейського університету, практикуючий маркетолог з досвідом роботи більше 23 років в напрямку PR ПП «КомСервіс-Безпека» Ольга ПАНЧЕНКО.